Na czym polega dieta doktor Ewy Dąbrowskiej?

0
311
post doktor Ewy Dąbrowskiej

Dieta doktor Ewy Dąbrowskiej jest określana mianem owocowo-warzywnego postu, który obecnie jest stosowany w formie 2-etapowego procesu odchudzania. Jest to dieta, która budzi wiele kontrowersji. Niektóre osoby ją wychwalają, bo twierdzą że jest lekiem na wszelkie dolegliwości, z kolei inni twierdzą, że jest niebezpieczna dla zdrowia człowieka. Jak w końcu z nią jest?

Dieta doktor Dąbrowskiej – dla kogo jest odpowiednia?

Jeżeli chodzi o ten rodzaj diety to istnieją określone grupy osób, dla których może być ona przydatna, ale są też osoby, które powinny ją wdrożyć w swoje życie. Głównie ze względów zdrowotnych. To co należy wiedzieć, przed jej rozpoczęciem to to, że nie jest to jedna z diet odchudzających. Mimo, że po zapoznaniu się z zasadami wydaje nam się, że jest to idealny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów, to prawda jest taka, że możemy czuć się rozczarowani po jej zakończeniu. Nawet jeżeli dojdzie do zmniejszenia naszej masy ciała, nie cieszmy się, z czasem dojdzie do efektu jojo.

Głównym celem zastosowania diety doktor Dąbrowskiej jest pozbycie się z organizmu toksyn oraz wypracowanie nowych, zdrowych nawyków żywieniowych. Dopiero po ich zaakceptowaniu i wdrożeniu na stałe, możemy oczekiwać trwałych zmian, w związku z masą naszego ciała.

Zasady diety doktor Dąbrowskiej

Dieta doktor Dąbrowskiej charakteryzuje się prostymi zasadami, mianowicie składa się z dwóch etapów. Pierwszy z nich polega na zastosowaniu głodówki oczyszczającej, podczas niej spożywa się wyłącznie warzywa oraz owoce (ale nie wszystkie). Okres trwania to minimum 10 dni. Z kolei drugi etap polega na wyjściu z postu warzywno-owocowego i wypracowaniu nowych, zdrowych nawyków żywieniowych, które będziemy stosować. Powinien trwać taką samą ilość dni co etap pierwszy, ale zdecydowanie lepiej by było gdyby trwał nieco dłużej.

W trakcie etapu pierwszego dozwolone jest spożywanie warzyw, ale tylko takich, które mają niską zawartość skrobi oraz owoców, które posiadają niską zawartością cukru. Są to:

  • warzywa korzeniowe – marchew, seler, buraki, rzodkiew, pietruszka;
  • warzywa cebulowe – czosnek, por, cebula;
  • warzywa kapustne – różnego rodzaju kapusty, brokuł, kalafior;
  • warzywa dyniowate – dynia, ogórki, kabaczek;
  • warzywa psiankowate – papryka, pomidor;
  • jagody,
  • jabłka,
  • cytryny,
  • grejpfruty.

Źródło: https://www.wroclovedesign.pl/dieta-doktor-dabrowskiej-jakie-sa-jej-najwazniejsze-zasady/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here